تهران - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، علی اکبر احمدیان در این پیام تبریک به رییس جمهوری منتخب تاکید کرد: انتخاب جناب عالی را که از یادگاران دفاع مقدس و همرزمان شهدای والامقام آن دوران سراسر افتخار بوده‌اید، به ریاست جمهوری اسلامی ایران، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: این گزینش ملّت مجاهد و مردم پر افتخار و شهید پرور ایران اسلامی که در یک مشارکت شکوهمند قریب به پنجاه درصدی حاصل آمد، توطئه‌های دشمنان امنیّت ملّی ایران را خنثی و سرمایه‌ای گران‌بها برای تعقیب اهداف و منافع کشور، رفع مشکلات مردم و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی فراهم آورد.

احمدیان ادامه داد: دبیرخانه‌ شورای عالی امنیّت ملّی، با نیک اندیشی، برکات آن را به خوبی قدر خواهد شناخت و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را برای مساعدت صادقانه به آن برادر گرامی در جهت حفظ و بهره برداری کامل از این فرصت بکار خواهد بست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیام خود خاطر نشان کرد: توفیق روز افزون جناب عالی در کسب رضایت الهی، تحقّق سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستیابی به آرزوهای مردم و آرمان‌های شهدا را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.