ایلام - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سلامت کامل و مشارکت پرشور مردم این استان برگزار شد.

"عبدالوهاب بخشنده" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات ۱۵ تیرماه همانند مرحله اول بدون هیچگونه مشکل امنیتی یا چالشی که فرایند برگزاری آنرا مختل کند، در سطح استان ایلام برگزار شد.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات ۱۵ تیرماه، در تمام شعب هنگام اخذ رأی و نیز شمارش آراء نظارت‌های لازم انجام می‌شد تا روند انتخابات در استان با سلامت طی شود.

بخشنده یادآور شد: موارد جزئی از تخلفات در پیرامون شعب توسط برخی هواداران نامزدها با هدف ترغیب رأی دهندگان به نامزد موردنظرشان وجود داشت که این موارد با ارشاد و تذکر مدیریت شد.

وی ادامه داد: رؤسای ستادهای تبلیغاتی نامزدها و هواداران آن‌ها نیز در زمان قانونی تبلیغات، روز رأی گیری و بعد از اعلام نتیجه نهایی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، نسبت به قانون انتخابات تمکین داشتند.

دادستان ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یکی از سالم‌ترین و بی حاشیه‌ترین انتخابات در استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول( هشتم تیرماه) انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۲۰۸ هزار نفر و در مرحله دوم(۱۵ تیرماه) هم بیش از ۲۷۱ هزار نفر از مردم استان ایلام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند.

از مجموع شمارش ۲۶۴ هزار و ۸۷۹ رأی صحیح مأخوذه، "مسعود پزشکیان" ۱۸۰ هزار و چهار رأی و "سعید جلیلی" ۸۴ هزار و ۸۷۵ رای را به خود اختصاص دادند.

مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون رأی در سراسر کشور به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.