خواف-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: این اداره بابت خدمات خود در بخش‌های مختلف دولتی، مسکونی، تجاری و واحدهای تولیدی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال مطالبه معوقه دارد.

محسن چهکندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشترکان آب و فاضلاب خواف خواست که با پرداخت به موقع بدهی های معوقه خود این اداره را در ارایه خدمات مناسب یاری کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری طرحهای آب رسانی با صرف اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی ۲۴ شهر و روستای بخش‌های سلامی،‌ جلگه زوزن و سنگان خواف با ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در حال اجرا است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف بیان کرد: یک هزار و ۹۳۱ انشعاب جدید آب از ابتدای سال گذشته تاکنون به متقاضیان مناطق شهری و روستایی شهرستان مرزی خواف واگذار و یک هزار و ۷۳۵ فقره کنتور فرسوده آب نیز در این مدت تعویض شده که این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت و کاهش پرت آب داشته است.

چهکندی گفت: با هدف توزیع عادلانه آب و جلوگیری از سوء‌استفاده در مصرف آب، ۳۳۳ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف در همین مدت شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی شد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.