تهران بزرگ - ایرنا - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد و ۶ منطقه در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه سنی حساس) است.

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای هوای پایتخت امروز دوشنبه بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته و شرایط قابل قبول یا همان سالم است در حالی که میانگین کیفیت هوای پایتخت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۷۴ و در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

همچنین بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، ۶ منطقه در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه سنی حساس) است و سایر مناطق در شرایط قابل قبول یا همان سالم است.

از روز گذشته اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دمای هوای استان از دوشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا ۲۰ تیرماه) خبر داد و اعلام کرد ساعت‌های بعد از ظهر و شب افزایش ابر در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و در مناطق مستعد تگرگ و در بخش‌های جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۸۵ روز هوای سالم، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.