تهران- ایرنا- دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران از آمادگی برای تدوین بسته سیاست صنعتی ظرف مدت سه ماه به همت نخبگان و کارآفرینان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمیدرضا غزنوی امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در نشست خبری اظهار داشت: آمادگی داریم در راستای سیاست‌های حوزه صنعت و بر اساس مطالعات راهبردی بسته سیاست صنعتی را تدوین کنیم، به شرط اینکه دولت جدید این سیاست را مورد توجه قرار دهد و اجرا کند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران ادامه داد: رصد پایش برنامه‌های دولت و مجلس در حوزه کارآفرینی و صنعت را از طریق این مجمع دنبال می‌کنیم تا با کمک یکدیگر به سمت ارتقای صنعت و رشد کارآفرینی قدم برداریم.

وی با اشاره به برگزاری نشست کارآفرینان با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت: زمانی که وی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود با کارآفرینان دیدار کرد و ضمن شنیدن نقطه نظرات کارآفرینان، به بیان برنامه‌ها خود در این حوزه پرداخت امیدواریم که بر اجرای وعده‌های خود مصمم باشد.

غزنوی تاکید کرد: با انتخاب پزشکیان امید بیشتری برای توسعه فعالیت‌ها از سوی کارآفرینان ایجاد شده است. از آنجایی که کارآفرینان به دنبال جهش و توسعه هستند این احساس امنیت در آنها و آمادگی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و تنوع محصولات ایجاد شده است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران خاطرنشان کرد: اعضای مجمع کارآفرینان ایران که موسسان و مدیران مهم‌ترین بنگاه‏های تولیدی بخش خصوصی کشور هستند آمادگی خود را برای همکاری صمیمانه با دولت جدید اعلام می‌‏کنند و آماده‌‏اند هر آنچه در اختیار دارند برای توسعه و آبادانی کشور صرف کنند تا با مشارکت یکدیگر شاهد ارتقای بخش تولید و اقتصاد کشور باشیم.

وی با عنوان اینکه در دوره جدید ریاست جمهوری انتظاراتی شکل گرفته است، گفت: به دنبال ایجاد همکاری‌های جدیدی هستیم؛ کارآفرینان به دنبال تغییر و تحول هستند تا در حوزه صنعت آن چیزی که در دنیا هست را ارایه کرده و مسیر توسعه‌ای و صنعتی را ترسیم کنند.

وی گفت: ایران امروز از سرانه تولید صنعتی از چین عقب است، این در حالی است که ایران می‌توانست به کشوری با تولید صنعتی تبدیل شده و در جهان صاحب قدرت باشد، اکنون چین با رشد بسیاری در این زمینه ورود کرده است، اما در مقابل کشورهایی از جمله آلمان و آمریکا در تجارت دنیا عمدتاً رو به افول هستند.

غزنوی ابراز داشت: سیاست‌های ثبات ساز اقتصادی باعث شده تا رتبه کشورها ارتقا پیدا کند؛ از این رو باید بر روی سیاست‌های ثبات ساز اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.