تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۶۴ میلیارد ریال کالای بهداشتی قاچاق، غیربهداشتی و فاقد مجوز از ابتدای امسال در مجموعۀ زیرپوشش این دانشگاه کشف و ضبط شد.

شیما نصراله‌الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل ۴۰ هزار فقره دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی به ارزش چهار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ تن رب گوجه فرنگی فله بدون مجوزهای بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: پارسال نیز ۱۲۶ هزار و ۲۲۴ قلم کالای قاچاق و غیرمجاز آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

نصراله الحسینی افزود: این کشفیات نتیجه ۴۸۴ مورد بازرسی و گشت مشترک توسط کارشناسان حوزه‌های آرایشی و بهداشتی و گیاهان دارویی، داروخانه و تجهیزات پزشکی این مدیریت و کارشناسان اداره‌های شهرستان است.

وی اضافه کرد: شهروندان در تهیۀ اقلام مورد نیاز خود حساسیت و دقت نظر داشته باشند و هر گونه تخلف در این زمینه را با سامانۀ ۱۹۰ در میان بگذارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.