بندرعباس - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وسایل و تجهیزات بیمارستانی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از سوی معاونت درمان این دانشگاه به بیمارستان کودکان بندرعباس اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر منوچهر کمالی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، وسایل و تجهیزات بیمارستانی شامل دستگاه‌های مجهز و به روز شامل «اتوآنالایزر بیوشیمی آزمایشگاه، آنالیز بدن ثابت درمانگاه، نوارمغز الکتروآنسفالوگراف، اسپیرومتری و ابزار جراحی برونکوسکوپ رجید کودکان اتاق عمل»، از سوی معاونت درمان دانشگاه به بیمارستان کودکان بندرعباس اختصاص یافت .

وی بیان کرد: بیمارستان‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکز ارائه خدمات درمانی به بیماران جایگاه مهمی در چرخه سلامت دارند و کودکان نیز یکی از اقشار و سنین تاثیرپذیر در ابتلا به بیماری‌ها بوده که در نظام سلامت از اهمیت بسزایی برخوردارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: امیدواریم در آینده، بتوانیم خدمات بهتری در حوزه درمان به کل مردم منطقه ارائه دهیم.

بیمارستان کودکان بندرعباس، یکی از بیمارستان‌های تخصصی کودکان در استان هرمزگان است که با قدمت بیش از سه دهه فعالیت با تعداد ۱۳۴ تخت مصوب و ۱۸۰ تخت فعال، در حال خدمت رسانی به بیماران از مرکز و شهرهای استان و همچنین استان‌های همجوار است.

در کنار این بیمارستان، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با همکاری پالایشگاه نفت بندرعباس احداث و در بهمن ماه پارسال با حضور شهید آیت الله رییسی رییس جمهوری کشورمان به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان مدرن و مجهز فوق تخصصی کودکان بندرعباس با زیربنای ۹هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج‌طبقه با ظرفیت ۱۱۲ تخت آماده بهره‌برداری است.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب مجهز به دستگاه برونکوسکوپ شد

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب، نیز از خرید دستگاه برونکوسکوپ برای این بیمارستان خبر داد.

دکتر میثم صالحی افزود پیش از این، بیماران بدحال، بستری در ICU و بیماران با لوله تنفسی طولانی مدت که دچار ترشحات و موکوس در راه هوایی می‌شدند، به دلیل نیاز به برونکوسکوپی درمانی و تشخیصی، به بیمارستان‌های سطح بالاتر ارجاع می‌شدند.

وی بیان کرد: این دستگاه به پزشکان این امکان را می‌دهد تا به طور دقیق‌تر مشکلات تنفسی بیماران را تشخیص داده و درمان‌های لازم را انجام دهند.