مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار مشهد روز سه‌شنبه در این آیین اظهار کرد: توجه به یادگارهای دفاع مقدس موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد.

محمدرضا قلندر اضافه کرد: باغ موزه دفاع مقدس در جوار مقبره هشت شهید احداث می شود تا یاد و خاطره شهدا زنده بماند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت این باغ موزه و ساختمان مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در بوستان کوهسنگی از امروز آغاز و تلاش می شود به سرعت اجرا شود.

رییس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس یکی از بهترین طرح‌های مشارکتی است.

محمدهادی محمدی‌ مقدم افزود: طبق اعلام سرمایه گذار، این طرح در مدت ۲ سال با اعتبار سه هزار میلیارد ریال با مشارکت معاونت اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز اظهار کرد: بخش دوم باغ موزه دفاع مقدس در قالب احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس از امروز آغاز می شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده گفت: ساخت این باغ موزه مطالبه و خواسته مردم خراسان رضوی به ویژه پیشکسوتان است چرا که خراسان در دفاع مقدس منشا خدمات و ایثارگری های بی نظیری بود که امید است با مصوبه خوب شورا و مساعدت مدیریت شهری این خواسته قلبی تحقق یابد.

وی ادامه داد: این طرح پس از انجام عملیات ساختمانی باید وارد تولید محتوا و موزه آرایی شود، البته در یک سال گذشته از این فضا استفاده و نمایشگاهی ایجاد شد که بیش از ۲۰ هزار نفر دانش آموز از آن بازدید کرده اند.

بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بخش اول باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که بخشی به صورت تهاتر زمین با پیمانکار پرداخت شده و بخشی نیز به صورت پرداخت ماهانه ۵۰ میلیارد ریال توسط شهرداری و اجرای طرح توسط سازمان عمران شهرداری تامین شده است.