مشهد- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: هزار و ۳۰۰ خانه - مسافر در مشهد طی تابستان امسال برای اسکان زائران و مسافران مجوز دارند.

حسین امیرکلالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد خانه - مسافر دارای مجوز، ظرفیتی معادل ۳۵ هزار نفر - شب برای اسکان زائران و مسافران دارند.

وی روند ساماندهی خانه - مسافرهای شخصی را در ۲ سال گذشته بسیار خوب و همراه با هماهنگی‌های بین دستگاهی اعلام و اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این زمینه طی ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و ۵۰۰ بازدید از خانه‌های شخصی زائر پذیر در شهرستان مشهد انجام شده است که منجر به مهر و موم ۳۰۰ خانه غیرمجاز شده است.

امیرکلالی افزود: برخورد با واحدهای غیرمجاز در این بخش با هماهنگی اماکن، تعزیرات، شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز و شهرداری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ساماندهی در بخش واحدهای اقامتی به طور قطع زمان بر است اما هم اکنون با تمام اقدامات انجام شده در این زمینه، شرایط صدور مجوزها نیز تسهیل شده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت:در تابستان امسال ۲۱۷ هزار نفر - شب ظرفیت اقامتی در بخش واحدهای رسمی، شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر در نظر گرفته شده است.