محمد ربیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت ۴۸ مورد بازدید نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: ۱۶ شکایت از طریق اداره کل بازرسی استانداری، ۴۱ شکایت از طریق سازمان بازرسی کل قضایی استان، ۱۱۷ شکایت از طریق مراجعه حضوری ارباب رجوع و ۵۲ شکایت و گزارش نیز از طریق ارتباط تلفنی و سامانه برخط دریافت شده است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت بازرسی شهرداری قزوین در رسیدگی به موضوع شکایات و گزارشات شهروندان مبتنی بر سرعت، دقت و صحت با رویکرد پیشگیرانه و حل مسایل و مشکلات آنها در مدار قانون است.
ربیعی گفت: ۲۷ مورد اقدام پیشگیرانه نیز در غالب تذکر و ارشاد و آگاه بخشی کارکنان در همین مدت پیرامون رعایت یکسری الزامات قانونی در زمینه تبلیغات نامزدها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تکریم و برخورد مناسب اداری با ارباب رجوع، نظم و انضباط اداری و اجرای ضوابط و مقررات نیز انجام شده است.
این مسوول تصریح کرد: همچنین ۴۸ مورد بازرسی در قالب طرح نظارت شبانه به صورت سرزده ازحوزه های اجرایی خدمات رسان تابعه شهرداری از جمله ایستگاههای پسماند، خانه های فرهنگ، بوستان ها و بازیگاه ها، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس، پایانه های مسافربری، وضعیت رفت و روب معابر شهری و مجتمع پاکسار به منظور رفع معایب و افزایش کیفیت خدمات بهعمل آمده است.
به گفته ربیعی، بیشترین موضوع شکایات و درخواست عموم شهروندان در زمینه مسایل فنی و شهرسازی، قراردادها، مزایده ها، عدم تکریم ارباب رجوع، عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی و سد معبر عمومی، عدم انجام رفتوروب کوچه ها و معابر فرعی و شست و شو مخازن مکانیزه زباله و نیز لکهگیری آسفالت معابر عمومی درسطح شهر، عدم جمعآوری سگهای بلاصاحب بوده که به تمامی آنها رسیدگی شده است.
مدیربازرسی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان محترم علاوه بر مراجعه حضوری یا تماس تلفنی می توانند از طریق سامانه قزوین من با ورود به سامانه بر خط سوت زنی (اعلام فساد) و رسیدگی به شکایات (اعلام عملکرد نادرست واحدها و کارکنان) نسبت به ثبت و پیگیری موضوع گزارشات فساد و شکایات مرتبط با این شهرداری اقدام کنند.