زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان از رشد ۳۵ درصدی میزان بازرسی از واحدهای صنفی استان در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل و تشکیل ۸۳۴ پرونده تخلف صنفی خبر داد.

مجید گلشنی منفرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و ۱۳ مورد بازرسی از صنوف استان صورت گرفت که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۲ مورد بود.

وی با اشاره به تشکیل ۸۳۴ پرونده تخلف صنفی در سه ماهه سال جاری، تصریح کرد: با توجه به تشکیل ۴۵۸ پرونده تخلف در سال ۱۴۰۲، تعداد پرونده های تشکیل شده نیز رشد ۸۲ درصدی داشته است.

گلشنی ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده ها در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از افزایش ۱۵ درصدی شکایات مردمی در این مدت خبر داد و افزود: ۳۸۵ شکایت مردمی دریافت شد که پیگیری های لازم صورت گرفت و نتایج بازرسی ها به افراد اعلام شد.

گلشنی با بیان اینکه عمده بازرسی های صورت گرفته در خردادماه در زمینه نان بوده است، خاطر نشان ساخت: طی بازرسی از ۴۰۸ نانوایی در سطح استان ، ۱۱۵ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

حدود ۴۰ هزار واحد صنفی در استان زنجان مجوز فعالیت دریافت کرده که از این تعداد ۲۳ هزار واحد صنفی در مرکز استان مستقر است.