شیراز-ایرنا-معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه این استان در سه ماهه نخست سال در رسیدگی به شکایات مردمی حائز رتبه برتر کشوری شد، گفت: در سه ماه اول سال جاری، ۹۲۹ گزارش مردمی توسط این اداره دریافت که از این تعداد ۱۸۱ گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایتها یا عدم تخلف‌شان محرز شد و یا غیرقابل پیگیری بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حسنی چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می‌پردازد که استان فارس در سه ماه اول امسال توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.

به گفته او از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالاهای برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جا به‌جایی و حمل و نقل بوده است.

به گفته معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی، تقلب و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین گزارش‌ها از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان خردادماه ۹۲۹ شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز ۱۲۴ از کل شکایات دریافتی ۲۱۲ مورد و سهم اینترنتی ۷۱۷ مورد بوده است.