اهواز - ایرنا - مسئول گروه پزشکی شهدای گمنام بندر ماهشهر گفت: خدمات پزشکی و درمانی رایگان در مناطق کم برخوردار خوزستان که توسط گروه‌های جهادی از ابتدای سال جاری آغاز شده همچنان و در قالب نهضت خدمت‌رسانی جامعه پزشکان در بندرماهشهر، امیدیه، رامهرمز و هویزه با تلاش و جدیت ارائه می شود.

علیرضا احمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ارائه خدمات جهادی به مناطق کم برخوردار این شهرستان اظهار کرد: گروه پزشکی شهدای گمنام از ابتدای سال جاری تاکنون مانند سال های گذشته با شناسایی مناطق کم برخوردار، خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و دارویی را در قالب پنج طرح به صورت میدانی به ۴۱۷ نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار شهرستان بندرماهشهر به صورت رایگان ارائه داد.

وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراکز درمانی این شهرستان، خدمات پاراکلینیکی به بیماران به صورت جهادی و رایگان ارائه شد.

مسئول گروه پزشکی شهدای گمنام بندر ماهشهر از اهدای تجهیزات پزشکی، ویلچر، تخت، واکر، دستگاه قندخون و فشارخون و ملزومات پزشکی به بیماران نیازمند خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با کمک خیرین، گروه پزشکی شهدای گمنام شهرستان بندر ماهشهر زیر نظر شبکه بهداشت و درمان، در سال جاری خدمات جهادی بیشتری را به بیماران در مناطق کم برخوردار ارائه دهد.

روستای گرگری سفلی امیدیه میزبان گروه جهادی پزشکی شهید رهنمون

باهدف محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار، گروه جهادی پزشکی شهید رهنمون با حضور در روستای گرگری سفلی از توابع شهرستان امیدیه، خدمات ویزیت و داروی رایگان ارائه کرد.

ارائه خدمات پزشکی و تحویل داروی رایگان به اهالی روستای گرگری از توابع امیدیه باحضور فریده شریفات، مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی، بهداری سپاه ناحیه امیدیه، بخشداری مرکزی و حوزه بسیج عاشورا دهستان آسیاب انجام شد.

پزشکان متخصص این گروه جهادی شامل پزشک قلب و عروق، پزشک داخلی، متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان، متخصص اعصاب و روان، پزشک عمومی و ماما و مراقبین سلامت، به ارائه خدمات ویزیت رایگان به ۸۹ نفر از اهالی روستای گرگری سفلی پرداختند. داروی رایگان نیز به بیماران نیازمند اهدا شد.

۹ بیمار که نیاز به مداوای تکمیلی داشتند، برای انجام اقدامات لازم از جمله بستری، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایش به بیمارستان امام رضا (ع) امیدیه ارجاع داده شدند.

این اقدام ارزشمند تیم پزشکی شهید رهنمون، نمونه‌ای از تلاش‌های بی‌وقفه جامعه پزشکی در جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار کشورمان است.

ارائه خدمات جهادی دامپزشکی در مناطق محروم رامهرمز و هویزه

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۴۰ هزار خدمت رایگان دامپزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق محروم شهرستان‌های هویزه و رامهرمز انجام شده است.

دکتر ناصر عسکری فرد در این خصوص گفت: خدمات جهادی دامپزشکی برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی و همراهانش با ۲۲ تیم عملیاتی دامپزشکی در شهرستان‌های هویزه و رامهرمز، ارائه شد.

در این اردوی جهادی بیش از سه هزار نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۶ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سنگین و بیش از هشت هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: در این اقدام جهادی دامپزشکی سه هزار و ۷۰۰ مورد بررسی و پایش هدفمند بیماری‌های دام و طیور در مناطق از پیش تعیین شده برای ردیابی و پیشگیری از بروز بیماری انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین هفت هزار و ۹۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از طریق واکسیناسیون خوراکی ایمن سازی و ۳۸۰ مورد دام و طیور بیمار نیز توسط کارشناسان دامپزشکی استان تحت پوشش ویزیت و درمان دارویی رایگان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، خدمات پزشکی،درمانی و دارویی، کمک های معیشتی، احداث منزل مسکونی، تعمیر و بازسازی منازل فرسوده، تهیه و توزیع غذای گرم، بازسازی معابر روستایی، تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی و ... از جمله خدماتی است که در سال های اخیر توسط گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار استان خوزستان ارایه می‌شود.