اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر رسیدگی بیش از پیش به وضعیت جانبازان از جمله جانبازان بالای ۷۰ درصد و پرداخت حق ویژه به آن‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان افزود: تاکنون عمده کار انجام شده است ولی باید بیشتر مساله جانبازان بالای ۷۰ درصد پیگیری شود.

وی اظهار داشت: آنها نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند و باید ساختمان و مکانی که در آن به سر می برند سوئیت های مجهز با همه امکانات باشد.

امام جمعه اصفهان، همچنین بر تکمیل هر چه سریعتر بیمارستان امیرالمومنین(ع) ویژه خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: از یک طرف باید از کمک خیرین استفاده شود و بخش مهم دیگر، مدیریت درست خرج کردن و کنترل هزینه هاست.

وی با اشاره به تغییر مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان درباره انتخاب معاونان کارآمد و تاثیر آنها بر تسهیل بخشی به امور تاکید کرد و گفت: اگر معاونان خوب نباشند کار یک اداره و دستگاه معطل می ماند، پس باید سیاست بازی نکرده و هر فردی که قادر به انجام کار نیست کنار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: باید از فرصت خدمت به خانواده شهدا و جانبازان استفاده شود زیرا در خدمت این قشر بودن نعمت است و خانواده شهدا نیز باید خدا را شکر کنند که فرزند آنها در مسیر حق رفتند و البته توقعاتی نیز دارند که باید پاسخ درست به آنها داده شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان نیز در این دیدار گفت: شرایط خاص و ارائه خدمات گسترده به جامعه معزز ایثارگری نیازمند تلاش جهادی در راستای رعایت قوانین ویژه ایثارگران است.

محمد انصاری پور، با اشاره به وظیفه ذاتی این بنیاد درباره ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تعظیم و تکریم مقام ایثارگران خواستار حمایت‌های همه جانبه مسوولان استان در دستیابی به این اهداف شد.

وی گزارشی از عملکرد و روند رو بهبود مسائل مجموعه بیمارستان امیرالمومنین ارائه کرد و افزود: بحث تغییر تعرفه های درمانی و بیمارستان ها در اختیار وزارت بهداشت است و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی جلسات متعددی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهید و حدود ۵۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است و سه هزار و ۵۰۰ آزاده سرافراز دارد.