قصرشیرین - ایرنا - سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان مرزی معادل ۵۰ درصد زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات متنوع این سازمان استفاده می‌کنند.

فرزاد خسروی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، افزود: افراد زیر پوشش در قالب بیمه شده اصلی، تبعی و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند و شامل اقشار مختلف کارگران، کارمندان ادارات و نهادها و افراد تحت تکفل آن ها است.

وی اظهار کرد: این اداره همچنین به ۸۰۰ بیمه شده اصلی و تبعی شامل بازنشستگان، از کارفتادگان و بازماندگان مستمری و به ۲۰نفر نیز مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.

سرپرست تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین در ادامه گفت: در مجموع ۸۴ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال پرداختی در قالب تعهدات بلندمدت به عنوان مستمری به افراد از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده و ۲میلیارد و ۷۰۷میلیون ریال نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت تحت عنوان بیمه بیکاری، استراحت ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و کمک بلاعوض به بیمه شدگان پرداخت شده است.

خسروی‌فر اضافه کرد: با تلاش موثر کارکنان خدوم و زحمتکش این اداره شاهد تحقق اهداف و برنامه های این سازمان و اهم برنامه های این سازمان هستیم که در این راه از مشارکت و تعامل مناسب شرکای اجتماعی این سازمان اعم از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: تمرکز بر اصلاح فرآیندها با رویکرد افزایش رضایتمندی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران و احصا و اعلام مشکلات آنان توام با ارائه راهکارهای لازم به مراجع تصمیم گیر، افزایش تعداد بیمه شدگان و پوشش بیمه ای با اولویت زنان خانه دار، دانشجویان، کشاورزان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد از مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی است.

در تاریخ کشورمان به دلیل اهمیت و دربرگیری فعالیت های سازمان تامین اجتماعی ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.