ایلام - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی از محل پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های نفتی و گازی نصیب این استان شده است.

به گزارش ایرنا، "عزیزالله عباس‌پور" روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با تبریک روز مالیات و هفته فرهنگ مالیاتی ضمن تاکید بر اهمیت نظام مالیاتی کشور، اظهار کرد: خرداد و تیر هر سال برای سازمان امور مالیاتی ۲ ماه ویژه محسوب می‌شوند چرا که همزمان با خرداد و تیر هرسال، موضوع تسلیم اظهارنامه صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستغلات اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان، برای حفظ حرمت و جایگاه شهدای خدمت، مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی را به مدت ۴۵ روز و همچنین اظهارنامه فصل اول ارزش افزوده سال جاری را به مدت یک ماه افزایش داد به طوری که تاریخ انقضاء مدت تسلیم اظهارنامه مشاغل از ۳۱ تیر به ۱۵ مرداد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول سال جاری از ۳۱ تیرماه به ۳۱ مرداد ماه تغییر کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: همچنین اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستغلات تغییری نکرده و مودیان مالیاتی همانند سال‌های گذشته تا ۳۱ تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

عباس‌پور بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان ایلام بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان وصول شد، تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی استان با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده از سوی اداره کل مالیاتی استان محقق شد که منابع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد: همچنین در این مدت(سال ۱۴۰۲) چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و جمعیت عشایری توزیع شده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی ۴۷۰ میلیارد ریال هم به فرمانداری های استان پرداخت شده است.

عباس پور تاکید کرد: با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب به استان و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ فعال در استان، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می‌یابد.

وی با تقدیر از استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همراهی سازمان امور مالیاتی کشور در انتقال پرونده مالیاتی نفتی به استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی از انتقال پرونده‌های نفتی نصیب ایلام شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با ۶۱۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است.