بروجرد - ایرنا - مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: پیک مصرف روزانه برق در شهرستان اکنون به ۱۵۲ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان مصرف برق در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در راستای کاهش میزان مصرف واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی روزهای سه شنبه و واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از شهرک های صنعتی روزهای دوشنبه تعطیل شده است.
مدیر امور توزیع برق بروجرد بیان کرد: همچنین به منظور صرفه‌جویی در مصرف، برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۳ تا ۱۶ قطع و ۱۹ ساعت مابقی در طول شبانه روز را به صورت رایگان کار می کنند.
خسروی با تاکید بر اینکه مشترکان باید از دور کند کولرهای آبی و درجه‌ متعادل کولرهای گازی استفاده کنند، اضافه کرد: با انجام این کار هر مشترک می‌تواند تا ۶۰ درصد در مصرف سیستم سرمایشی صرفه‌جویی کند، که عدد قابل توجهی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات به صورت اجباری موظف هستند در وقت اداری ۳۰ درصد و در وقت غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند.

مدیر امور توزیع برق بروجرد یادآور شد: کنتورهای بخش اداری، کشاورزی و صنعت به صورت کامل هوشمند است و اگر تخلفی صورت گیرد، برق آنها قطع می شود.
خسروی گفت: صنایع بزرگ شهرستان نیز باید تعطیلی روز جمعه را به یک روز از ایام هفته موکول کنند و به همین علت خاموشی بین هفته در بخش صنایع بزرگ نخواهیم داشت.

خسروی افزود: تاکنون با این سیاست‌ها و همکاری خوبی که مشترکان داشته‌اند شاهد کمبود میزان برق نبوده‌ایم و این انتظار می‌رود همچنان این صرفه‌جویی‌ها ادامه داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: شهرستان ۴۰۰ هزار نفری بروجرد دارای ۱۶۰ هزار مشترک برق صنعتی و خانگی است که با توجه به شرایط موجود صرفه جویی ۱۰ درصدی می‌تواند زمان پیک مصرف برق را کاهش دهد.

مدیر امور توزیع برق بروجرد بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق پیش بینی می‌شود هفت درصد روزانه در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گیرد.