به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی در جریان این بازدید که از سوی عادل پیغامی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی همراهی می شد، با حضور در محل اجرای عملیات ساخت پل خلیج فارس در جریان مراحل مختلف پیشرفت این طرح عظیم قرار گرفت.
وی پس از بازدید از کارگاه این پل در بندر لافت جزیره قشم به دیدن حوضچه خشک ساخت پایه ها (کیسون) های این پل رفت.
در این مکان ۶ کیسون نیمه کاره از سنوات قبل وجود دارد که اکنون کارگران در حال تکمیل ۲ کیسون از آنها برای به آب اندازی و استقرار در محل اصلی بر روی دریا هستند.
پل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه های ۳۶۰ متری و پایه های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیادهرو است که پس از اجرا می تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.
سیستم سازه ای این پل پنج دهانه کابلی، وزن هر کیسون ۱۷ هزار تن، مقدار آرماتور هر کیسون ۲ هزار و ۶۰۰ تن، مقدار بتن هر کیسون ۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و ارتفاع عرشه پل از سطح آب های آزاد ۲۵ متر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به منظور افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخلگل به رمکان و عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب این جزیره به قشم سفر کرده است.
شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
این شهرستان مرزی شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.