اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از افزایش ۱۷ درصدی مشارکت واجدان شرایط این استان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل ، رضا قاسمیان روز پنجشنبه با اشاره به حضور مردم استان در جشن سیاسی ۱۵ تیر برای انتخاب رئیس‌جمهور گفت: با این افزایش ، مشارکت بیش از ۶۸۲ هزاری نفری معادل ۶۵.۵ درصدی در استان ثبت شد.

وی اظهار کرد: مردم استان اردبیل با حضور در جشن سیاسی ۱۵ تیر کار نیمه‌تمام برای انتخاب رئیس‌جمهور را تکمیل کردند.

وی ادامه داد: جمع آرای مأخوذه در استان اردبیل ۶۸۲ هزار و ۱۸۶ رأی بود که آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ۵۵۶ هزار و ۱۳۴ رأی و آقای سعید جلیلی ۱۱۰ هزار و ۷۳۱ رأی را کسب کردند و آرای باطله هم با کاهش ۴۷ درصدی به پنج هزار و ۳۲۱ رأی رسید.

رئیس‌ ستاد انتخابات استان همچنین با اشاره به درصد آرای نامزد منتخب و نامزد دوم در استان اردبیل، ادامه داد: بر این اساس، آقای مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ۸۳.۴ درصد از آرا و آقای سعید جلیلی ۱۶.۶ درصد آرای مردم را در استان اردبیل کسب کردند.

قاسمیان در زمینه آمار مشارکت در شهرستان‌های استان اردبیل، بیان کرد: مشارکت در شهرستان اردبیل ۶۲/۹ درصد، در نمین ۶۲/۶ درصد، در نیر ۷۷ درصد، در سرعین ۱۱۷ درصد، در پارس‌آباد ۶۷ درصد، در بیله‌سوار ۵۶ درصد، در اصلاندوز ۷۴ درصد، در گرمی ۵۶/۶ درصد، در انگوت ۶۵/۶ درصد، در مشگین‌شهر ۷۴/۸ درصد، در خلخال ۶۱/۶ درصد و در کوثر ۶۷ درصد بود.

وی در توضیح درصد مشارکت در شهرستان سرعین تصریح کرد: با توجه به قرارگیری در فصل گردشگری و حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور در شهرستان سرعین، درصد مشارکت در این شهرستان بیش از جمعیت آن ۱۱۷ درصد ثبت شد.