به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور در آیین افتتاحیه پژوهشکده علوم شناختی در پژوهشکده معلم فارس گفت: دانشآموزان به عنوان بخش مهمی از جامعه، سرمایه و دارایی کشور هستند و حاکمیت تلاش میکند تا سازوکارهایی را برای ارتقای سلامت سرمایه های شناختی در اختیار نهادهای بهره بردار قرار دهد.
سیدمحمد مهدوی اظهار کرد: حفظ و ارتقای سرمایههای شناختی از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی کشور است.
وی افزود: تاسیس و تجهیز هدفمند آزمایشگاهها و تربیت نیروی متخصص از جمله سازوکارهای ارائه شده در پژوهشگاه علوم شناختی کشور است و نخستین پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش در شیراز به منظور پایش، حفظ و ارتقای سرمایههای شناختی دانشآموزان راهاندازی شد.
تربیت یکهزار و ۵۰۰ پژوهشگر علوم شناختی در کشور
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور گفت: در عرصه علوم شناختی گامها یکی پس از دیگری برداشته شد و در این مسیر، نخستین گامها هویت بخشی و ایجاد زیر ساخت ها بود.
وی عنوان کرد: با تلاشهای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در سطح کشور بیش از یکهزار و ۵۰۰ پژوهشگر در حوزه شناختی تربیت شد و حدود یکهزار و ۲۰۰ پایاننامه نیز در این حوزه نوشته شده است.با تلاشهای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در سطح کشور بیش از یکهزار و ۵۰۰ پژوهشگر در حوزه شناختی تربیت شد و حدود یکهزار و ۲۰۰ پایاننامه نیز در این حوزه نوشته شده است.
مهدوی با اشاره به حفظ و ارتقای جایگاه پژوهشگران، اظهار کرد: باید در سطح کودکان و نوجوانان به علوم شناختی پرداخته شود چرا که با توسعه این علوم تحولات اساسی در نظام تعلیم و تربیت رخ میدهد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور با بیان اینکه نسل جدید با فضای مجازی بزرگ شده و درک متفاوتی از جهان دارد، ادامه داد: این ستاد آماده اعزام متخصصان برای آموزش و تربیت نیروی انسانی برای حوزه علوم شناختی است و در ادامه برای ایجاد کلینیک ها با استان ها نیز همکاری می کند.
.
در این مراسم تفاهم نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و آموزش و پرورش فارس منعقد شد.