مراغه- ایرنا- نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت» یا «روضه به روایت تصویر» که هر ساله در مجاورت مدرسه «شرف» مراغه برپا می‌شود، امسال ۲۲ ساله شد و با ۱۴ غرفه از ساعت ۹ تا ۲۴ پذیرای عزاداران حسینی است.

مسئول برپایی این نمایشگاه پنج‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه به همت بسیجیان و حسینیان شهرستان حدود ۲۰ روز کاری زمان برده و وقایع کربلا در غرفه‌های چهارده‌گانه آن شبیه‌سازی شده است.

«عبدالله کنعانی» با بیان اینکه نمایشگاه به غرفه شهدای خدمت ختم می‌شود، افزود: گودال قتلگاه در این نمایشگاه با هنرنمایی بسیجیان و حسینیان شبیه‌سازی شده و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شجاعت امام حسین (ع) و یارانش در کربلا به خوبی با بازدید از این نمایشگاه احساس می‌شود و تا حدودی می‌توان گفت که شبیه‌سازی‌های واقعه کربلا در فضای معنوی جایگزین روضه شده است.

شبیه‌سازی وقایع عاشورا در نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت»

کنعانی با بیان اینکه علاوه بر مردم مراغه حسینیان منطقه و میهمانان نیز از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، افزود: از جمله غرفه‌های جدید این نمایشگاه در سال جاری صحنه «ابراهیم ابن مجاب» است.

وی افزود: پیام بیست و دومین نمایشگاه «از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت» احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب است.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه صحنه‌هایی خلاقانه دارد که در سکوتی معنوی می‌تواند جایگزین مرثیه شود و اشک را بی‌اختیار بر چشمان هر انسان آزاده‌ای سرازیر کند؛ نمایشگاهی که کودکان و نوجوانان را نیز با وقایع عاشورا آشنا کند.