زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاهد پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: باید هر روز پیشرفت بیشتری را مشاهده کنیم و توقف در انجام امور استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در همایش شهرداران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: باید از توان همدیگر برای انجام امور استفاده کنید، دستگاه‌های اجرایی در کارها با همدیگر همفکری و هم افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین جدش حضرت محمد (ص) قیام کرد و راه و رسم بندگی را نشان داد افزود: انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرداران این استان قریب به اتفاق همه جوان و سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند و باید از این خلاقیت و نوآوری برای تحول در جامعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان سرشار از ایده هستند و در هر منطقه ای که در آن زندگی می‌کنند باید برای بهره وری بیشتر کار تیمی به آن ها آموزش داده شود گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهد عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی در سطح سیستان و بلوچستان هستیم.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه محور تحول است و مسوولان باید از توانایی دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید در تحول آفرینی شهرها استفاده کنند اظهار کرد: علم بالاترین سرمایه است، بنابراین نتیجه تولید علم، تولید ثروت است.

وی به‌ مسوولان سیستان و بلوچستان توصیه کرد که از ظرفیت‌های مختلف بویژه اقشار و امکانات موجود در جهت توسعه بهتر استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به کارهای زیرساختی انجام شده در سطح استان افزود: ساخت کارخانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تولیدی شهرستان‌ها به توسعه استان سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کریدوری سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد بازارچه‌های شهری و معرفی محصولات مختلف بویژه صنایع دستی این منطقه به تمام نقاط کشور استفاده کرد گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی و طراحی‌های دقیق صورت گیرد که با توجه به نیروی جوان استان و خلاقیت و خوشفکری این جوانان ‌می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد.

کرمی با بیان اینکه ایجاد شرکت‌های صنعتی در کنار شهرها و بهره‌گیری از پهنه‌های معدنی ظرفیت خوبی برای توسعه شهرهای سیستان و بلوچستان است افزود: ایجاد شهرک‌های کشت و صنعت بویژه در زمین‌های قابل کشت، بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاران، تولید مصالح مورد نیاز شهرها در داخل استان باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.