ساری-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: افزون بر یک هزار نجاتگر هلال‌احمر و نجات غریق شهرستان های ساحلی در قالب کمیته پیشگیری ‌کاهش غریق مازندران برای نجات جان افرادی که در دریا غرق می شوند، فعالیت دارند.

غلامعلی فخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ براساس آخرین گزارش تجمیعی مدیریتی خدمات امداد و نجات، درمانی و پیش بیمارستانی کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی در مدت یک ماه اخیر با جانمایی ۷۱ محل فعالیت از جمله سه پایگاه ثابت دریایی، ۶۴ پست سیار و موقت و چهار کمپ چادر سلامت روزانه با گشت زنی و بکارگیری هزاز و ۵۸۹ نفر نیروی عملیاتی از قبیل۸۶ پرسنل، ۱۲۲ داوطلب گشت موتوری و هزار و ۳۸۱ ناجی غریق خدماتدهی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت با استقرار ۱۰۳ دستگاه ناوگان ترابری امدادی شامل ۳۹ آمبولانس، ۲ موتورلانس، ۵۲ موتورسیکلت امدادی، ۱۰ خودروی کمکدار در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی خدمات امدادی، درمانی، پیش بیمارستانی و اورژانسی به افراد ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد: در این مدت به هزار و ۸۷۱ نفر خدمات مورد نظر ارائه شد که شامل۱۴۴ نفر نجات از آب دریای خزر، ۱۷ نفر مصدوم انتقالی به مراکز درمانی و هزار و ۷۱۰ نفر مصدوم به صورت خدمات حضوری نظیر نمونه گیری فشار خون و قند خون، انجام پانسمان، فیکس و آتل بندی انجام شد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی ساحلی استان به شمار می روند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می دهد.