به گزارش ایرنا " احمد محمدیزاده " روز دوشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهراظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم از مجموع ۱۷ قطعه راهآهن بوشهر- شیراز فقط چهار قطعه پیمانکار داشت که اکنون ۱۶ قطعه آن فعال ۱.۲ میلیارد یورو به این طرح تخصیص یافته است.
وی افزود: طرح انتقال آب سیراف به جم حدود ۱۴ سال روی زمین مانده بود که در دولت سیزدهم به نتیجه رسید.
استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین مسیر سرچشمه به باغان در شهرستانهای جم و دشتی حدود ۱۰ سال متوقف شده بود که با پیگیریهای مستمر در این دولت به ثمر نشست.
بیشتر بخوانید
اجرای همه قطعههای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز فعال میشود
عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز آغاز شد
محمدیزاده یادآور شد: جاده وفاق بیشتر بندر دیر و کنگان ۱۲ سال در انتظار اعتبار بود که با تلاش دولت سیزدهم، بخشی تکمیل شده و بخشی دیگر نیز بهزودی راهاندازی میشود.
وی با اشاره به فعال شدن کارگاه مسیر دالکی به کنارتخته در استان های بوشهر - فارس گفت: این طرح در زمان حاضر با شتاب خوبی فعال است .
طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است.
هدف اصلی طرح راه آهن شیراز- بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.