زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۷۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و بشردوستانه متشکل از ۱۷۰ نجاتگر، امدادگر و اعضای جوانان در مسیرهای دسته زینبیه اعظم زنجان مستقر می‌شوند و به عزاداران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت ۱۲ ظهر روز جاری ۶۰ تیم امداد و نجات در قالب ۱۵۰ نجاتگر و ۱۰ تیم خدمات بشردوستانه(سحاب) با ۲۰ نفر از اعضای جوانان همراه با تجهیزات مورد نیاز در مسیرهای دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان مستقر می شوند و برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌های عملیاتی، ۱۷ دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، خودروی کمک دار، مینی بوس، دستگاه موتورلانس و خودرو فرماندهی ارتباطات در مسیرهای دسته زینبیه اعظم زنجان مستقر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های سیار سحاب ( سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) با حضور در میان عزاداران حسینی، خدمات امدادی و بشردوستانه را ارائه خواهند کرد.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به لزوم ارائه آموزش های همگانی برای عزاداران، کمک های اولیه در ایستگاه های آموزشی مسیر عزاداری به همت ۱۰ مربی داوطلب ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: امدادگران و نجاتگران در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات در حوادث احتمالی هستند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.