دزفول – ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اورژانس ۱۱۵ دزفول در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۱۹۱ ماموریت امدادی را در این شهرستان انجام داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده روز چهارشنبه بیان کرد: طی ۲ روز تاسوعا و عاشورای حسینی، مرکز ارتباطات اورژانس دزفول ۵۳۰ تماس دریافت کرد که به انجام ۱۹۱ ماموریت امدادی منجر شد.

وی افزود: ۸۲ مورد از مجموع این ماموریت‌ها منجر به انتقال بیمار به بیمارستان و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس اورژانس ۱۱۵ دزفول ادامه داد: ۵۳ مورد از خدمات اورژانسی ارائه شده مربوط به عزاداران حسینی در مسیر راهپیمایی بود که تعدادی از آنها به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمامی عزادارانی که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافتند، با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

معمارزاده با تجلیل از همراهی و همکاری عزاداران حسینی با امدادگران اورژانس ۱۱۵ گفت: عزاداران حسینی در این شهرستان در ایام تاسوعا و عاشورا نهایت همکاری را با اورژانس داشته و با باز کردن مسیر تردد آمبولانس‌ها کمک بسیاری در امدادرسانی به مصدومان داشتند.

به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول با استفاده از یک فروند بالگرد، چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک اتوبوس آمبولانس و هفت تیم عملیاتی پوشش داده شده است.

عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول با حضور ۱۰ها هزار نفر یکی از باشکوه ترین عزاداری‌های حسینی در کشور است.