شیراز - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از مبارزه با ملخ‌های بومی و کنترل آن در استان برای سومین سال متوالی خبر داد و افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته، خسارتی از طرف این آفت به مزارع و باغات وارد نشده است.

به گزارش دریافتی ایرنا، جاوید عباسی شامگاه چهارشنبه در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری شاهد افزایش جمعیت و طغیان ملخ های مراکشی در بستر و حاشیه دریاچه پریشان شهرستان کازرون و ملخ های شکم بادمجانی در شهرستان آباده بوده ایم.

به گفته این مقام مسئول عملیات مبارزه با این ملخ‌ها از ابتدای فروردین ماه در شهرستان کازرون شروع شد و اواسط خرداد ماه در شهرستان آباده به پایان رسید.

عباسی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در سطحی معادل ۳۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه با این آفت انجام شده که عمده مبارزه مربوط به ملخ مراکشی در سطح ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کازرون بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: مبارزه با ملخ شکم بادمجانی نیز در سطح هزار هکتار از مزارع شهرستان آباده انجام شد.

عباسی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی در کشور مربوط به استان فارس بوده، گفت: خوشبختانه با اقدامات مؤثر انجام شده، خسارتی از طرف این آفت به مزارع و باغات فارس وارد نشده است.

وی با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ مراکشی در سطح استان فارس نیز نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: در طول این سه سال، سطح مبارزه و جمعیت ملخ خصوصا ملخ مراکشی در استان فارس روند افزایشی داشته است.

عباسی یادآور شد: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده شامل تأمین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی احتمال مبارزه با این آفت در سال آینده، باید برنامه گ‌ریزی لازم برای تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغات خود در صورت مشاهده جمعیت های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.