اردبیل- ایرنا- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اردبیل از خریداری و جانمایی یک‌هزار مخزن جدید جمع‌آوری زباله در نقاط مختلف این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل، سیدداود سیدعلیزاده روز شنبه در این زمینه گفت: یک‌هزار دستگاه مخزن جمع‌آوری زباله هر یک با حجم ٧٧٠ لیتر که جزو نیازهای اساسی حوزه خدمات شهری بود، خریداری و به اردبیل منتقل شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ٧٧ میلیارد ریالی برای خرید مخزن‌های جمع‌آوری زباله شهری، اظهار کرد: این مخزن‌های جدید برای جایگزینی با مخزن‌های معیوب و مستهلک در سطح مناطق پنج‌گانه مدیریت شهری در قالب برگزاری مناقصه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اردبیل افزود: با توجه به کمبود مخزن در برخی نقاط نیز از رده خارج شدن تعداد قابل توجهی از مخزن‌های قدیمی به دلیل استهلاک، مخزن‌های جدید با اولویت‌بندی و در راستای ساماندهی و بهبود جمع‌آوری پسماندهای شهری و ارتقای کمی و کیفی تنظیف عمومی تامین شد.

وی همچنین تاکید کرد: خرید و توزیع این مخزن‌های جمع‌آوری زباله بر اساس‌ بررسی و نیازسنجی مناطق در چارچوب مدیریت پسماند و بر اساس درخواست شهروندان اردبیلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهر اردبیل با جمعیت افزون بر ۵۳۰ هزار نفر دارای پنج منطقه مدیریت شهری است.