بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون از زلزله ۴.۵ ریشتری صبح امروز در گزیک شهرستان درمیان خسارتی گزارش نشده است.

محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زمین لرزه ساعت ۴ و ۴۲ دقیقه امروز در عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

وی گفت: کانون زلزله ۱۶ کیلومتری گزیک در منطقه کوهستانی و حوالی روستای خالی از سکنه "کلاته بنی نبی" بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله در شهر گزیک هم احساس شده است عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس با محوریت فرمانداری به منطقه اعزام شدند و تاکنون هیچ موردی از خسارت گزارش نشده است.

وی افزود: تیم‌های مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر و بنیاد مسکن با محوریت فرمانداران زیرکوه و درمیان وضعیت منطقه را بررسی می‌کنند، دستگاه‌های خدماتی نیز آماده باش هستند.

آخوندی با اشاره به حادثه خیز بودن خراسان جنوبی گفت: باید آمادگی لازم در دستگاه‌های اجرایی و مردم همواره وجود داشته باشد و مقاوم سازی را جدی بگیرند.

سالانه به طور میانگین ۷۰۰ تا هزار زلزله در خراسان جنوبی ثبت می‌شود که نشان می‌دهد بیش از ۴۷ گسل منشعب از ۲ گسل بزرگ استان فعال است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و درمیان جزو شهرستان‌های مرزی این استان محسوب می‌شود که شهر اسدیه مرکز آن در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.