همدان - ایرنا- دانشگاه صنعتی همدان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای اشتغال دانش آموختگان و ارتباط مراکز علمی با بازار کار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این آیین گفت: با تلاش های ویژه دولت سیزدهم نرخ بیکاری در استان به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

امیر مومنی با اشاره به اینکه اشتغال، رونق تولید و رفاه اجتماعی در راستای تکالیف دانشگاهها است، تاکید کرد: دانشگاهها برای تربیت کارآفرین دارای رسالت اجتماعی هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: دانشگاههای نسل سه و چهار وظیفه برطرف کردن نیازهای جامعه را از لحاظ فنی و تکنولوژیکی بر عهده دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی همدان متولی آموزش تخصصی در رشته های فنی و مهندسی است و تکالیفی را در این زمینه پذیرفته است.

مومنی با اشاره به اینکه درصدد تنظیم طرح جامع کارآفرینی و بدنبال تبدیل علم به ثروت در جامعه هستیم، تصریح کرد: نگاه و سطح فناورانه را در دانشگاه صنعتی همدان ارتقا داده ایم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ارتباط با صنعت و صنایع را در استان افزایش داده است ، تاکید کرد: حوزه های فعالیت در زمینه های کارورزی، کارآفرینی و کاربینی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان را فعال کرده ایم.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲ هزار دانشجو در هشت گروه آموزشی و ۱۸ رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی همدان مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ هیات علمی تمام وقت است.