گنبدکاووس - ایرنا- فرماندار گنبدکاووس با اشاره به حضور همیشگی و مستمر ساکنان شهر و روستاهای اطراف برای استفاده از خدمات دولتی و پزشکی گنبدکاووس، این شهر در بخش زیرساخت‌ها، کمبود و عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار گنبدکاووس افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی گنبدکاووس باید مدیران استانی و ملی اهتمام ویژه به این شهر در توزیع منابع اعتباری و امکانات و تجهیزات داشته باشند.

وی بااشاره به موافقت وزارت کشور با ارتقای شهرداری گنبدکاووس به ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری، اضافه کرد: این مهم فرصت خوبی برای رشد و توسعه شهری فراهم خواهد کرد که باید با برنامه‌ریزی اصولی از آن استفاده کرد.

دهرویه، ترافیک شهری و تکدی‌گری را از معضلات اساسی شهر گنبدکاووس ذکر و برلزوم برنامه‌ریزی برای رفع این ۲ معضل ازسوی مدیران شهری و استانی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در این آیین بااشاره به نقش و جایگاه نهاد شهرداری در تشیکلات اداری و نیز در خدمات‌رسانی به مردم گفت: برای این نهاد خدماتی در قوانین موجود کشور، ۳۷۰ نوع وظیفه‌ تعریف شده که تحقق آن جز با همراهی و هم‌افزایی بین بخشی و فرابخشی امکان پذیر نیست.

سیدمحسن حسینی : تعامل و همراهی با دیگر مدیران ادارات و نهادها، مدیران بالادستی، شورای تامین، اعضای شورای شهر و ائمه جمعه از بزرگترین مولفه‌ها در انجام وظایف از سوی شهرداری‌هاست.

وی همچنین با تاکیدبر ضرورت همراهی بیشتر دیگر ادارات و نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضاییه با شهرداری‌ها، اضافه کرد: حاصل همه این همراهی‌ها باید خدمت هرچه بیشتر به مردم و تامین رفاه آنها باشد.

حسینی ادامه داد: شهر ۱۷۰ هزار نفری گنبدکاووس به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان گلستان، ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت خدماتی، هشت هزار و ۳۰۰ هکتار حریم شهری، ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه دارد که مدیریت شهری و نیز تامین و هزینه کرد بودجه آن بسیار سخت و نیاز به آدم‌های بزرگ و با برنامه دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان اهتمام به افزایش رفاه شهری، آراستگی و پاگیزکی شهر، توجه به امنیت شهر و ارتقای آن بلاخص در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرمترقبه، تلاش برای افزایش نشاط شهری، توجه به فرهنگ، اسلامی و انقلابی بودن شهر را از مهمترین مطالبات عمومی مردم و مسئولان بالادستی از شهرداری گنبدکاووس و دیگر شهرداری‌های گلستان برشمرد.

به گزارش ایرنا، دراین آیین که آخوند کمال غراوی نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری، برخی مدیران ادارات و نهادها و اعضای شورای شهر گنبدکاووس حضور داشتند، حکم تصدی سمت شهرداری این شهر که توسط استاندار گلستان صادر شده بود، به امیرعلی لطیفی اعطا گردید.