کاشان - ایرنا - رییس اداره مهندسی و برنامه ریزی برق اردستان گفت: طرح روشنایی رینگ غربی اردستان از میدان دادگستری به سمت مرکز سالمندان و معلولان کوثر با اعتبار هفت میلیارد ریال در مرحله اجراست.

سید روح اله عقدایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶۰۰ متر شبکه روشنایی و نصب ۵۵ چراغ ۸۰ وات و ۲۰ وات ال ای دی اجرا می شود.

رییس اداره مهندسی و برنامه ریزی برق اردستان بیان کرد: با اجرای این طرح مشکل خاموشی مسیر مرکز سالمندان و معلولان کوثر برطرف شده و مسیر این مرکز از نعمت روشنایی برخوردار خواهد شد.

عقدایی در ادامه به بهسازی و تعمیر شبکه روشنایی ۱۷ روستای شهرستان در طرح جهادی خبر داد.

وی اعتبار اجرای این طرح ها را ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: روستای تورزن با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، دچان با اعتبار سه میلیارد ریال، عباس آباد با یک میلیارد ریال، روستای مار با یک میلیارد ریال و توران با ۵۰۰ میلیون ریال نوسازی و بهسازی شده اند.

رییس اداره مهندسی و برنامه ریزی برق اردستان بیان کرد: بهسازی و نوسازی شبکه روشنایی روستای باقرآباد مسیر غسالخانه با اعتبار سه میلیارد ریال، ونین با یک میلیارد ریال، دیزلو با یک میلیارد ریال، علی آباد و لاسیب با پنج میلیارد ریال، رحمت آباد و خوش آباد با سه میلیارد ریال، حسن آباد موغار با ۲ میلیارد ریال، امیران با سه میلیارد ریال، فسخود با یک میلیارد ریال، کهنگ با ۵۰۰ میلیون ریال و خاصه تراش با ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

عقدایی اضافه کرد: در ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، برای ۲ هزار مشترک جدید شهرستان، سه کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۰ ستگاه پست برق نصب و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، همچنین برای برطرف کردن ضعف ولتاژ در شهرک شهید بهشتی زواره و شهر مهاباد ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های اردستان نیروگاه خورشیدی است تصریح کرد: در حال حاضر انشعاب ۲۰۰ مورد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲ مگاوات به شبکه برق شهرستان متصل است و کار تولید برق را انجام می دهند که از این تعداد ۱۰۰ مورد در ۲ سال اخیر نصب و راه‌اندازی شده است.

رییس اداره مهندسی و برنامه ریزی برق اردستان بیان کرد: سال گذشته با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان ۴۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس برای خانواده های تحت پوشش ایجاد شده که برای هرکدام بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده، همچنین نیروگاه پنج مگاواتی کارخانه سیمان اردستان نیز آماده بهره برداری است.

به گفته وی تلفن حوادث ۱۲۱ و تلفن خدمات غیر حضوری ۰۳۱۳۷۱۲۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکان می باشد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.