ایلام - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹۵ درصد افزایش یافته است.

سیدمنصور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اعم از سه درصد نفت و گاز، تملک استانی، مالیات بر ارزش افزوده و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور از هشت هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

وی افزود: اعتبارت سه درصد نفت و گاز در سال ۱۴۰۰ از مبلغ یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۵۳ درصد رشد و همچنین اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در سال ۱۴۰۰ از مبلغ ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۵۳ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان رشد را به خود اختصاص داده‌ است.

حسینی اضافه کرد: میزان تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۲ درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۶۲.۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ و ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳۸.۷۷ درصد بصورت نقد و ۶۱.۲۳ درصد بصورت اسناد خزانه به استان اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: در حالی که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استانی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ هزار و ۷۹۰ میلیاردریال بوده که از این میزان، مبلغ ۱۰هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال حدود ۹۳ درصد بصورت نقد به استان اختصاص یافته است.