محمدانور بجارزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نقطه مهم کریدور شمال و جنوب و مرکز و محور توسعه شرق کشور و به عبارتی پایتخت بلقوه دوم اقتصاد ایران است و اما متاسفانه در بخش زیرساختها مشکل دارد.
وی تاکید کرد: در دنیا هر منطقهای که در مسیر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر باشد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص میدهد اما در سیستان و بلوچستان متاسفانه اینگونه نیست. راههای ما در استان تبدیل به جادههای مرگ شده و فقط کافیست که آمار ۲ سال از کشتههای جادههای استان بررسی شود.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راههای سیستان و بلوچستان پایینترین شاخص را از نظر آسفالت و استانداردسازی در کشور دارد، متاسفانه این استان کمترین جادههای آزادراهی و بزرگراه و پایینترین شاخص راههای دوبانده است.
وی بر آسفالت حداقل سه هزار کیلومتر راه خاکی در ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد تاکید کرد و افزود: بیش از ۲۱ هزار نقطه از راههای مواصلاتی این منطقه بزرگ در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند ساحت پل، آبنما و ابنیه فنی استاندارد هستند و با این اعتبارات قطره چکانی فقط برای دو بانده شدن راه چابهار تا زاهدان مرکز استان که پیشرفت اندکی دارد بیش از ۹۰ سال دیگر طول می کشد.