بندرعباس - ایرنا - مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۱۳ مگاواتی با ظرفیت ۱۰ مگاوات، روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق در منطقه فارغان حاجی‌آباد هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این آیین‌ گفت: این نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۸۴ میلیارد ریالی و بکارگیری مدل سرمایه گذاری تابلو برق سبز بورس ساخته شده است.

محمود کمانی افزود: تولید سالیانه این نیروگاه بیش از ۲۱ میلیون کیلووات ساعت است که در فصل اوج مصرف برق، کمک شایانی به شبکه برق استان می‌کند.

وی بیان کرد: مرحله بعدی نیروگاه به ظرفیت سه مگاوات در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: با بهره برداری از این نیروگاه، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان هرمزگان به بیش از ۳۵ مگاوات رسید.

کمانی ادامه داد: ساخت نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۴ و سه دهم هکتار از پارسال آغاز شده بود، با بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی برای ۱۵ تَن به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی گفت: ظرفیت در حال ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر هرمزگان بیش از ۱۰۳ مگاوات است.

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ابراز کرد: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ساخته شده در کشور بیش از یکهزار و ۲۱۲ مگاوات است که ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه با بیش از ۷۲۰ مگاوات، سهمی معادل ۶۰ درصد از ظرفیت کل را به خود اختصاص داده است.