اصفهان – ایرنا – کارگردان تئاتر «سوزنبان» گفت: این اثر نمایشی دلاوری‌های رزمندگان «لشگر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان» در آزادسازی خرمشهر است.

به گزارش ایرنا، نمایش سوزنبان به کارگردانی هوشنگ جمشیدیان و جواد ایزددوست از اول تا ۱۹ مرداد به جز شنبه‌ها و دهم مرداد در سالن نمایش «تالار هنر» اصفهان و در ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه است.

محمد رادمهر، صبا ملکوتی خواه و محمد رنجکش در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

جواد ایزددوست روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: رزمندگان اصفهان بیشترین سهم را در آزادسازی خرمشهر داشتند و سوزنبان به نوعی به روایت ماجرای رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان می پردازد که در زمان اشغال خرمشهر با یک قطار عازم این شهر می‌شوند.

لشگر عملیاتی ۱۴ امام حسین(ع)، لشکر پیاده نظام زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۶۰ در اصفهان و در خلال جنگ ایران و عراق تاسیس شد و نخستین فرمانده آن شهید حسین خرازی بود.

وی گفت: نویسنده این اثر نمایشی هوشنگ جمشیدیان است که خود از رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین بوده و این نمایش را بر اساس واقعیت به رشته تحریر درآورده است.

ایزددوست اضافه کرد: سوزنبان یک روایت واقعی و برشی از جنگ است که در آن سوزنبان قطار می کوشد راننده قطاری که از اصفهان راهی کمک به خرمشهر شده را متوجه تخریب ریل بر اثر حملات عراقی ها کند تا قطار از ریل خارج نشود و جان رزمندگان را نجات دهد.

وی گفت: در این بین یکسری بازی‌های درونی هم وجود دارد که داستان هایی از زندگی سوزنبان از ابتدای شروع کار خط ریل خرمشهر تا زمان حاضر است.

به گفته ایزددوست این اثر نمایشی برای اجرا در سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی وی انتخاب شده بود که با حادثه شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشور، نتوانست روی صحنه برود و به مرداد موکول شد.