همدان- ایرنا- رئیس هیات ژیمناستیک همدان گفت: پنج سالگی سن طلایی بری رشد کودک در ورزش ژیمناستیک است و والدین توجهی به شایعات مبنی بر اینکه قد را می‌سوزاند، نداشته باشند.

مهدی صمدی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: ژیمناستیک امروزه یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان به شمار می‌رود که قدمت تاریخی در المپیک دارد و ویژگی‌های منحصر به فرد این رشته باعث شده همگان حتی قهرمانان سایر ورزش‌ها نیز از کودکی به آن گرایش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امروزه خیلی از ورزشکاران قهرمان و بنام جهان شروع ورزشی خود را از ژیمناستیک داشته‌اند و بی‌خود نیست که به مادر رشته‌های ورزشی معروف است.

صمدی با رد هرگونه ادعا مبنی بر کوتاهی قد در فعالیت ژیمناستیک، گفت: ژیمناستیک کاران موفق کوتاه قد هستند چرا که بهتر می‌توانند حرکات را انجام بدهند و برخی تصور می‌کنند آن‌ها دچار کوتاهی قد شده‌اند.

وی ادامه داد: ورزشکاران ژیمناستیک همیشه در حال پرش هستند و مدام کش می‌آیند بنابراین چطور می‌شود کوتاه بمانند ضمن اینکه ژیمناستیک مادر تمام رشته‌ها به شمار می‌رود و در کشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

رئیس هیات ژیمناستیک همدان با اعتقاد به اینکه پنج سالگی بهترین سن برای پرداختن به این ورزش است، یادآور شد: فواید ژیمناستیک بر هیچکس پوشیده نیست؛ انضباط در زندگی اولین مولفه‌ای است که با ورود به ژیمناستیک تقویت می‌شود ضمن اینکه تمام مؤلفه‌های آمادگی جسمانی مثل رفلکس، چابکی و انعطاف پذیری و همچنین قدرت جسمانی ورزشکار ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین قد ژنتیکی است و خیلی ارتباطی به این مسأله ندارد و افرادی در ژیمناستیک موفق هستند که قد کوتاه یا حداقل متوسطی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر ورزشکار قدبلند باشد در اجرای حرکات موفق نخواهد بود ضمن اینکه گرایش قد در رشته‌های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال والیبالیست باید بلند قد باشد و کشتی گیر باید قد متوسطی داشته باشد.

استان همدان دارای بیش از هفت هزار ورزشکار در رشته‌های زیرمجموعه ژیمناستیک است.