تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه ملی مهارت گفت: اشتغال پایدار تنها از طریق افزایش ضریب آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای میسر است

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه ملی مهارت، کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران، با حضور اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه، مسئولان کشوری و استانی و صنعتگران، کارآفرینان، صاحبان صنعت و مدیران ارشد عرصه کار و تولید استان تهران در سالن جلسات دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی برگزار شد.

در کنسرسیوم مذکور ۹ تفاهم‌نامه بین دانشگاه ملی مهارت استان تهران و واحدهای صنعتی، تشکل‌های صنفی و صاحبان کار و صنایع به امضا رسید. شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، شرکت خودروسازی پارس خودرو، سندیکای آسانسور، شرکت شاتل، شرکت ماشین ابزار ایران‌خودرو، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، نظام صنفی رایانه کشور، شرکت فرآورده‌های غذایی سمیه و شرکت نساجی هلال ایران طرفین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ملی مهارت استان تهران بودند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت در این مراسم تقارن این رویداد در دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران با روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تقارنی نیکو دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی متضمن رشد صنعتی و توسعه اقتصادی در کشور است.

عرفان خسرویان تصریح کرد: چرخش راهبردی از آموزش‌های تئوری به عملی در بسیاری کشورها موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری جوانان شده است. در بحران‌های اقتصادی دنیا این کسب و کارهای مهارتی هستند که حکم ضربه‌گیر و نقش توسعه‌دهندگی را دارند. در برنامه هفتم توسعه، توجه به این آموزش‌ها و سهم آن‌ها در آموزش عالی مشهود است.

وی با اعلام اخذ مجوز پارک ملی مهارت و صنایع خلاق از وزارت علوم به زودی اظهار کرد: بنا داریم ضرب‌آهنگ برنامه‌های درسی دانشگاهی با نیاز روز صنعت را هماهنگ‌تر کنیم و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت با ایجاد فرصت رویارویی مستقیم اساتید و صنعتگران و کارآفرینان این هماهنگی را وسعت می‌بخشد.

افتتاح مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی

همچنین همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای (ششم مرداد) و برگزاری کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان دانشگاه ملی مهارت واحد استان تهران، مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی در دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی افتتاح شد.

مرکز مذکور اولین مرکز مشاوره و هدایت شغلی در دانشگاه‌های کشور به شمار می‌آید که بر مبنای سیاست‌گذاری‌های هدفمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تقویت بنیان‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در نسل جوان دانشجویان شکل گرفت و دانشگاه ملی مهارت در این مسیر پیش‌رو بوده است.

این مرکز که با هدف ارائه مشاوره مستمر از بدو تحصیل دانشجو بر اساس گرایش شغلی و حرفه‌ای پیشنهادشده از سوی مشاوران دروس عملی، پروژه عملی دروس و درس‌های کارآموزی و کارآفرینی راه‌اندازی شده است، با ارائه برخی دوره‌های شغلی و حرفه‌ای مرتبط با رشته‌های تحصیلی در راستای توانمندسازی دانشجویان و بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت آموزش‌ها گام بردارد.

اولین مرکز مشاوره، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی در دانشکده ملی مهارت انقلاب اسلامی با حضور ریاست و برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مسئولین و رؤسای استانی و دکتر بیگلری،عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم محترم شهرستان‌های سقز و بانه توسط یکی از کارکنان دانشگاه و فرزند یکی از شهدای والامقام افتتاح و اهداف و برنامه‌های آن تبیین شد.