سنندج-ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: ۳۰ هزار تن نهاده جو به منظور حمایت از تشکل های دام و طیور بین دامداری ها، مرغداری ها و کارخانجات خوارک دام استان توزیع شد.

امید فهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان نهاده جو در سال ۱۴۰۲ تا سه ماهه نخست سال جاری به طور مدت دار تحویل کارخانجات، دامداری ها و مرغداری های استان شده است.

وی با اعلام اینکه در چهار ماهه سال جاری هم بیش از ۶ هزار تن نهاده دام و طیور در استان توزیع شده است، افزود: در این مدت هزار و ۶۰۰ تن ذرت، هزار و ۱۰۰ تن کنجاله سویا و سه هزار و ۵۰۰ تن جو بین تشکل های مذکور توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: در حوزه نهاده های دامی ذخایر خوبی در استان انجام شده و در انبارهای این اداره کل موجود است و هیچگونه مشکلی در زمینه تامین نهاده دامی وجود ندارد.

فهری یادآور شد: با توجه به ادامه روند حمایت از دامداران استان، در صورت نیاز به نهاده جو و در راستای تامین نقدینگی تولیدکنندگان این اداره کل آمادگی دارد به طور مدت دار این نهاده را در اختیار آنها قرار دهد.