همدان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: مطالبات گندم‌کاران‌ همدانی تاکنون به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده و با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه در اولویت پرداخت قرار دارد.

سید مجتبی حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از مراکز خرید گندم در شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مطالبات کشاورزان به صورت ملی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می‌شود اظهار کرد: برداشت گندم در استان‌های گرمسیر زودتر انجام شده و بالطبع پرداخت مطالبات آنها نیز زودتر انجام می‌شود و هم اکنون پیگیر هستیم که در روزهای آینده مطالبات کشاورزان همدانی پرداخت شود.

خرید تضمینی گندم از مرز ۴۹۰ هزار تُن گذشت

وی ادامه داد: تاکنون ۴۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود با توجه به بارش های مناسب سال‌جاری برداشت گندم در همدان به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم شامل کارخانجات آرد، عوامل بخش خصوصی و دولتی و مباشرین تعاون روستایی با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم، مسوولیت خرید گندم از کشاورزان استان همدان را برعهده دارند.

حسینی افزود: میزان خرید تضمینی گندم سال گذشته ۴۱۰ هزار تُن بوده است و تا امروز ۸۰ هزار تُن از سال گذشته بیشتر خریداری شده است و علاوه بر تامین نیاز داخلی، ذخایر این محصول راهبُردی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: عملیات برداشت گندم در استان همدان در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

سیدمجتبی حسینی به منظور بررسی مشکلات و پیگیری موضوعات مرتبط با خرید، حمل و ذخیره گندم‌های کشت شده در استان از مراکز خرید گندم در شهرستان‌های کبودرآهنگ و رزن بازدید کرد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل غله و رئیس اتحادیه تعاونی روستایی استان نیز دکتر حسینی را در این بازدید همراهی کردند.