گنبدکاووس- ایرنا- نخستین کارگاه آموزشی باموضوع «هوش مصنوعی» استان گلستان همزمان با افتتاح ویدئو کنفرانس کارگاه‌های مشابه در ۳۱ استان باحضور «سیدصولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین افتتاح این مرکز آموزشی که روز دوشنبه برگزار شد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای تجهیز این کارگاه آموزشی که از مصوبات چندماه پیش شورای اداری مشترک استان با شهرستان گنبدکاووس است، ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمزه کرایلو افزود: در این کارگاه آموزشی ۶ رشته «فناوری طراحی گرافیک، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، فناوری توسعه نرم افزارهای موبایل، فناوری‌های وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و طراحی مهندسی مکانیک» با تعرفه دولتی به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: رشته‌های که در این مرکز آموزش داده می‌شود از رشته‌های نوظهور بوده و در مسابقات بین المللی مهارت نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین از مسئولان گنبدکاووس به دلیل مساعدت برای افتتاح ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران این شهرستان قدردانی کرد.

کرایلو ادامه داد: راه‌اندازی ۲ کارگاه آموزش ساخت «پنل‌های خورشیدی و گلخانه به روش هیدروپونیک» از دیگر مصوبات شورای اداری مشترک گلستان با گنبدکاووس بود که تا هفته دولت امسال افتتاح خواهند شد.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.