رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش(از مهرماه ۱۴۰۲تاکنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شد.
طالب محمدی افزود: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیازهای ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز شد و با توجیه وثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه پیدا می کند.
وی اضافه کرد: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانوادهها و برگزاری مستمر جلسات حضوری و غیرحضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: طبق اعلام سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه های سنی بالاتر مد نظر قرار می گیرند و این برنامه برای تمام خانواده های نوآموزان ودانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی می شود.
وی آگاهسازی خانوادهها از مشکلات و اختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توانبخشی، مشارکت فعال در مداخلات توانبخشی وآشنایی با سیستمهای حمایتی درون وبرون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه اعلام کرد.
محمدی اظهار کرد: حضور اولیا و مشارکت آنها در اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینهساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.