یاسوج - ایرنا - نخستین اجلاسیه ۱۲۶ شهید شهرستان دنا در راستای کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان، قشرهای مختلف مردم و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در ورزشگاه شهر سی سخت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سابق اطلاعات عملیات کمیته جستجوی مفقودین جنوب کشور یکشنبه شب در اجلاسیه ۱۲۶ شهید شهرستان دنا به بیان خاطراتی رشادت های رزمندگان در دوران جنگ پرداخت و اظهار داشت: عملیات بیت المقدس ۷ در اوج گرمای خوزستان در مردادماه انجام شد. دشمن عقبه جبهه ما را بست، نه تنها آب و غذا به سمت ما نمی آمد بلکه راه مهمات نیز بر ما بسته بود.

سردار محمد احمدیان افزود: دشمن به خوبی می دانست که اگر تنها یک ساعت آتش بریزد، نیازی به پاتک نیست و ما از تشنگی جان خواهیم داد.

این روایتگر دفاع مقدس در ادامه به خاطره مادر شهیدی پرداخت و تصریح کرد: موقعی که مادر شهید مجتبی محمدی کنار تابوت فرزندش آمد و می خواست ببیند فرزندش از چه ناحیه ای تیر خورده و شهید شده، گفتیم دنبال زخم تیر نگرد، تشنگی فرزندت را شهید کرده، موقعی که می گوییم عطش، این بود. عطش بینایی و شنوایی را می گیرد، رزمنده ها نه می دیدند و نه می شنیدند.

امام‌جمعه شهرستان دنا در این برنامه ضمن تقدیر از حضور مسئولان کشوری و استانی در این اجلاسیه بیان کرد: شهرستان دنا با تقدیم ۱۲۶ شهید دارای ۱۰ آزاده سرافراز، ۴۸۶ جانباز صبور و بیش از ۲ هزار رزمنده و ایثارگر است.

حجت‌الاسلام مصطفی واهبی زاده تصریح کرد: این انقلاب با یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان سردار سلیمانی، سید ابراهیم رئیسی و امام‌جمعه شهید آل هاشم و همراهان زنده و جاری است و این انقلاب آمده تا حضرت مهدی فاطمه را یاری کند.

شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۲ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵) به مرکزیت شهر هشت هزار نفری سی سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.

شهرستان دنا در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بالای ۱۵ هزار و ۷۷ کیلومتر مربع واقع شده است که از شمال با شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، از شرق با شهرستان سمیرم استان اصفهان، از جنوب و جنوب غربی با شهرستان بویراحمد و از غرب با شهرستان مارگون همسایه است.