خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بررسی مشکلات تئاتر استان و استعدادیایی فعالان این بخش ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد روز دوشنبه در نشست با هیات مدیره منتخب انجمن هنرهای نمایشی لرستان اظهار کرد: تئاتر و نمایش ابزاری ارزشمند برای انتقال فرهنگ هستند و با توجه به ظرفیت‌های غنی هنر تئاتر در استان این حوزه دارای یک شبکه گسترده و به هم پیوسته کشوری است.

وی گفت: باید زیربنای انجمن هنرهای نمایشی، مشکلات و استعدادهای تئاتر استان در یک کار پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت بین اعضا در این دوره باید در عالی‌ترین حد و اندازه باشد افزود: انجمن نمایش استان باید تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و دغدغه‌های حوزه تئاتر با همدلی اهالی و هم‌افزایی هنرمندان این رشته به کار گیرد و حفظ شان و منزلت پیشسکوتان به عنوان مهمترین برنامه در دستورکار باشد چراکه این قشر گنجینه این هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیاز روز جامعه را شادی و نشاط عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این مهم، مسائل حوزه نمایش استان باید به خوبی احصا شود و اجرای نمایش‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

روانشاد ضمن مهم برشمردن برگزاری جشنواره تئاتر در سال جاری گفت: سال گذشته هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درخشش خوبی داشتند.

وی افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان باید کشف و پرورش استعدادهای جدید، ترویج ادبیات فاخر، صیانت از مرزهای اخلاقی، دینی، انقلابی، ملی، خانواگی و زیست‌بوم، رشد کیفی و ارتقای شاخص‌های هنرهای نمایشی، توجه به تولید نمایشنامه‌های فاخر و تربیت نویسندگان متعهد، پاسداشت و تکریم هنرمندان، توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و طنز فاخر را دنبال کند.

روانشاد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از ضعف‌های سال‌های اخیر در لرستان حوزه نمایشنامه نویسی است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز باید در دستور کار انجمن قرار بگیرد.