محسن ضیائی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مکاتبه هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان و شرکت حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی برای اتصال سیلوی کاشان به شبکه ریلی صورت گرفته اما تاکنون این طرح عملیاتی نشده است درحالیکه خطوط ریلی از کنار سیلوی مذکور میگذرد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی اظهار داشت: ایمنی بالا و کاهش آلودگی هوا، ترافیک جادهای، مصرف سوخت، آلایندههای زیست محیطی و تصادفات جادهای از جمله دلایل گسترش صنعت ریلی کشور در حوزه حمل گندم محسوب میشود.
ضیائی گفت: حدود ۸۰ هزار تن گندم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی از ابتدای سال گذشته و همچنین چهار ماه سالجاری به سیلوی شهید موسوی اصفهان حمل شده است.
وی، ادامه داد: حدود ۶۷ هزار تن از این گندم از بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی و بقیه محمولهها از اندیمشک، گرگان و استان فارس به این سیلو در اصفهان حمل شده است.
به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان فعال است.
چهار هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی ثبت شده و ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد.
ظرفیت تولید آرد کارخانههای استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما بطور میانگین با ۶۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت میکنند.