مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریان های جوی، دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین سه تا چهار درجه افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند افزایش دمای هوا در آذربایجان غربی از روز چهارشنبه آغاز می شود و آذربایجان‌غربی پایان هفته گرمی پیش رو دارد.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته دمای هوا در این منطقه چهار درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده بود، اضافه کرد: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و تنها پدیده هواشناسی افزایش نسبی دمای هوا است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۷ و ۲۹درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.