تهران- ایرنا- رئیس تایوان با طرح این ادعا که تهدید چین برای هر کشوری در حقیقت تهدید کل جهان است، گفت: این جزیره برای دستیابی به خودکفایی دفاعی، به خرید تسلیحات خارجی ادامه می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، لای چینگ ته در جریان کنفرانس سالانه بین پارلمانی ایپاک (IPAC) در تایپه اظهار داشت که تایوان به شدت برای بهبود صلح و ثبات منطقه ای تلاش می کند.

وی اضافه کرد: تایوان تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا با شرکای دموکراتیک خود چتر حفاظتی دموکراتیکی برپا کند تا آنها را از تهدید اقتدارگرایانه بدور نگه دارد.

بر اساس این گزارش، ایپاک اتحادی بین‌المللی و فراحزبی متشکل از نمایندگان پارلمان کشورهای دموکراتیک است که بر روابط با جمهوری خلق چین (PRC) و به طور ویژه حزب کمونیست چین متمرکز است.

رویترز بدون اشاره به نام کشوری، گزارش داد: ایپاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت نماینده در دست‌کم (پارلمان) پنج کشور، اعلام کردند که صندوق پستی الکترونیکی و تماس‌های تلفنی از مقام های چینی قبل از عزیمت به تایوان دریافت کرده‌اند. ایپاک با ابراز تاسف از تلاش جمهوری خلق چین برای مداخله در نشست سالانه این گروه، این اقدام (پکن) را محکوم کرد.