بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۲۰۲ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در سه ماهه نخست در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه ماهه نخست سال گذشته ۹۸۰ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: همچنین ۷۱۱ معتاد متجاهر در این بازه زمانی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان جمع آوری شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

نجفی گفت: معتادان متجاهر بعد از غربالگری در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می شوند.

افزایش پنج برابری کانون های یاریگران زندگی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی گفت: تعداد کانون های یاریگران زندگی در سه ماهه نخست امسال به ۹۹ مورد رسید که پنج برابر افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: اکنون نیز یکهزار و ۹۲ مدرسه خراسان شمالی زیرپوشش طرح یاریگران زندگی است.

نجفی خاطرنشان کرد: طرح کانون «یاریگران زندگی» بیشتر مدارس حاشیه شهر و پرخطر را پوشش می دهد و هدف از اجرای آن ارتقای مهارت‌ هایی همچون نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات ورزی، گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان‌شمالی تصریح کرد: در این طرح کارگاه هایی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد برای اولیا و مربیان برگزار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.