اهواز- ایرنا- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: همه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می‌توانند به مدت یک تا ۲ ماه بدون وثیقه مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار سه‌شنبه در نشست خبری که در معاونت اجتماعی استان برگزار شد اظهار کرد: مشمولان متولد ۱۳۸۵ تاکنون نیاز به اخذ مجوز عبور از مرز از سامانه نظام وظیفه ندارند.

وی با بیان اینکه همه مشمولان غیرغایب، دانشجوها و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند باید مجوز خروج از کشور دریافت کنند خاطرنشان کرد: این افراد با مراجعه به سامانه "سخا" به آدرس sakha.epolice.ir می‌توانند مجوز خروج از کشور را به قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی دریافت کنند.

سرهنگ موسوی تبار با بیان اینکه در ۲ مرز شلمچه و چذابه شعب ثبت و دریافت برگ خروج برای مشمولین مستقر شده است افزود: افرادی که کارت‌ معافیت نظام وظیفه قدیمی دارند به عنوان مشمول غایب در سیستم گذرنامه شناسایی خواهند شد که باید از طریق سامانه، کارت جدید درخواست کنند.

افزایش ۱۷ هکتار به ظرفیت پارکینگ مرز شلمچه

رییس پلیس راهور استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه تمامی مشکلات راه‌های منتهی به مرزهای استان تسهیل و برطرف شده است اظهار کرد: از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ به صورت رسمی طرح کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزها اعمال خواهد شد.

سرهنگ رضا دولتشاهی با بیان اینکه ۲ مسیر برای تردد خودروها به سمت مرز شلمچه در نظر گرفته شده است گفت: خودروهای خدمت رسان و مواکب از جاده امام رضا(ع) و خودروهای زائران از مسیر میدان مقاومت خرمشهر به سمت پایانه تردد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به پارکینگ مرز شلمچه ۱۷ هکتار اضافه شده است افزود: ورودی های پارکینگ مرز شلمچه افزایش یافته و به هیچ عنوان زائران خودروهای خود را حاشیه مسیر منتهی به مرز پارک نکنند.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه امسال اجازه تردد خودرو و سه‌چرخه‌ در مسیر موکب‌ها داده نمی‌شود بیان کرد: جهت سهولت زائران تا پایانه مرزی شلمچه از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی اتوبوس درنظر گرفته شده است.