دماوند - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: از تخریب ذخیره گاه جنگلی درختان ممنوع القطع (ارس) منطقه صنم رودافشان دماوند جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا ، نقی میرزاکریمی روز سه شنبه اظهار داشت : پیرو درخواست واصله به اداره منابع طبیعی شهرستان مبنی بر احداث جاده برای دسترسی به حدوداً یک هکتار اراضی کشاورزی (رای ماده واحده) پلاک صنم رودافشان، ادارات ذیربط با موضوع مخالفت می‌نمایند.

وی افزود: در این راستا، مجدداً تقاضای مربوطه از طریق استانی و ملی پیگیری می‌شود که با گزارشات مردمی و مکاتبه انجمن عمران محیط زیست دماوند، این اداره گزارشی از وضعیت و اهمیت منطقه را به شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال و دادستان شهرستان دستور توقف هرگونه صدور مجوز برای احداث جاده را تا طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال را صادر می‌نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند تصریح کرد: هفته گذشته شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان تشکیل جلسه داد و مصوب شد که با توجه به ارزش زیستگاهی و پوشش جنگلی منطقه از سوی سازمان‌های ستادی هیچگونه مجوزی برای احداث جاده صادر نگردد.

میرزاکریمی ادامه داد: همچنین پیشنهاد الزام اداره منابع طبیعی استان به جابجایی مستثنیات متقاضی از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال استان تهران مصوب شد.

اطفای شبانه آتش‌سوزی مراتع و باغات توسط تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری دماوند

در منطقه مشاء تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۲ با پشتیبانی تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۱ موفق به اطفاء کامل دو آتش‌سوزی در منطقه مشاء شدند. این حادثه که در دو نقطه مختلف از منطقه رخ داد، با تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشانی، حریق‌ها به‌طور کامل مهار و اطفاء شدند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند با حضور در عملیات مذکور ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای عملیاتی، تأکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریق یا حادثه‌ای به سرعت با شماره‌گیری ۱۲۵ به آتش‌نشانی اطلاع دهند.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.